"Kąpiąc lwa" - Jonathan Carroll - Dom Wydawniczy Rebis

Tytuł: Kąpiąc lwa
Autor: Jonathan Carroll
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 320

Hejka wszystkim :) Jakiś czas temu skończyłam czytać książkę Jonathana Carroll'a pt. "Kąpiąc lwa". Pierwsza myśl gdy przeczytałam sam tytuł była bardzo prymitywna i brzmiała: "serio będą kąpać lwa?". Czy to się spełniło? Nie powiem Wam. Ale chcecie wiedzieć? W takim razie zapraszam do przeniesienia się w magiczną czasoprzestrzeń tej książki!

Ale kim jest autor? Jonathan Carroll to amerykański twórca fantastyki. Urodził się 26 stycznia 1949 roku w Nowym Jorku. Od kilku lat pisarz cieszy się popularnością w Polsce i to właśnie tu w pierwszej kolejności wydaje swoje książki. Jago powieści i opowiadania wielokrotnie zawierały polskie akcenty. Pisarz jest też autorem tekstów dwóch piosenek na płycie Budki Suflera pt. "Było i jest" - Dancing with Ghosts i Breathing You.





Piątka przyjaciół. Wszyscy śnią ten sam sen, w którym na jaw wychodzą ich najskrytsze sekrety! Czy to przypadek? A może dziwny i nietypowy zbieg okoliczności? I dlaczego elementy tego snu przedzierają się na świat jawy? Bohaterowie w krótkim czasie zmuszeni są rozszyfrować swoją przeszłość i opowiedzieć się w wojnie pomiędzy Chaosem a Sensem. Czy podołają temu zadaniu?




"Kąpiąc lwa" nie jest może najlepszą książką jaką w życiu przeczytałam, ale zdecydowanie jest warta uwagi i rozgłosu. Jonathan Carroll w sprawny sposób "pływał" pomiędzy jawą i snem, pomiędzy tym co prawdziwe i tym co wymyślone... Pod koniec czytania nie do końca wiedziałam czy to, co czytam jest prawdą i byłam w szoku gdy przewróciłam ostatnią kartkę. Żadna książka nie wprawiła mnie w tego typu osłupienie. Gdy tylko ją skończyłam zaczęłam przeglądać Internet w poszukiwaniu informacji czy to już ostateczny koniec. Gdy dowiedziałam się, że nie ma żadnej kontynuacji, nie bardzo wiedziałam co mam myśleć, dlatego ten post pojawia się dopiero teraz.








Mam nadzieję, że chociaż jedną osóbkę zaintrygowałam i że sięgniecie po tą pozycję. Według mnie warto. Czekam na Twoją opinię! :)


  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Pacjentka z sali numer 7" - Beaulieu Baptiste - wyd. Amber

"Seria z komisarzem Forstem" - Remigiusz Mróz - wyd. Filia

STYCZNIOWY BOOK HAUL 2018