"Pacjentka z sali numer 7" - Beaulieu Baptiste - wyd. Amber


Tytuł: "Pacjentka z sali numer 7"
Autor: Beaulieu Baptiste
Wydawnictwo: Amber
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 304


Słyszeliście o tej książce? Ja nie słyszałam o niej zbyt wiele, ale gdy zobaczyłam ją na sklepowej półce, stwierdziłam: czemu nie? Kupiłam ją i przeczytałam zaraz po powrocie do domu. I teraz, już po lekturze, mogę stwierdzić, że było warto.








Jak zawsze na początku: kilka słów o fabule.
Akcja toczy się w szpitalu, głównie na oddziale ratunkowym. Młody lekarz wprowadza nas w swój świat. Opowiada 7 dni i 1 noc ze swojego życia. Lekarz spotyka wiele ciężko chorych, ale także osoby z wyimaginowanymi dolegliwościami. Dla każdego ma do opowiedzenia opowieść z życia innego pacjenta. "Jego proste, mądre zdania zapadają w serce jak budujące aforyzmy" - zgadzam się w stu procentach! Kilka razy dziennie biegnie na Oddział Opieki Paliatywnej. Tam w sali numer 7 leży pięćdziesięciokilkuletnia kobieta, a młody lekarz za wszelką cenę usiłuje utrzymać pacjentkę przy życiu swoimi opowieściami.








Książka pomimo wielu smutnych przeżyć napisana jest w przystępny sposób z idealnie wymierzoną dawką humoru. Dokładnie, bardzo dokładnie pokazuje każdy kawałek choroby, a także ludzkiego zachowania. W trakcie czytania człowiek ma ochotę walczyć z chorobami i przeciwnościami losu, sprawia ona, że na przekór wszystkiemu chcemy uśmiechać się do siebie i innych. 
Sięgając po nią nie miałam żadnych oczekiwań, ale gdy zaczęłam ją czytać, wiedziałam, że się nie zawiodę. To książka dla każdego: kobiety, mężczyzny, optymisty jak i pesymisty.










Ta książa mnie zmieniła. Teraz inaczej patrzę na chorobę, innych ludzi, moje nastawienie do nich także się zmieniło. Przeczytaj ją i sam(a) się przekonaj o czym mówię. Chętnie dowiem się jakie odczucia targają Tobą po przeczytaniu tej pozycji. Powiem Ci jedno: uważam, że to lektura obowiązkowa.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Seria z komisarzem Forstem" - Remigiusz Mróz - wyd. Filia

STYCZNIOWY BOOK HAUL 2018